tirsdag 18. november 2008

Traust.

Jeg gleder meg til å komme hjem og forhåpentligvis finne laderen til kameraet, for det begynner å bli særdeles kjedelig å ikke kunne dokumtere litt med bilder. Det ene trauste innlegget etter det andre. Men jeg lover andre boller. Jeg skal hvertfall prøve.

Siden vi har prosjekt på skolen, så må jeg innrømme at det blir litt dautid innimellom. Idag når jeg våknet hadde jeg egentlig ingenting på tapetet, så da er det bare å sette igang, og finne på noe.
Slik ble dagen:

-Klokka 10 spiser jeg frokost og hører på radioresepsjonen.
- Når det er ferdig i 12-tiden fikser jeg og ordner meg.
- Så syr jeg linningen på et skjørt som har blitt forsømt en stund. Det ble mislykket. Heldigvis for meg liker jeg at ting er litt snodig, så det kan godt funke. ikke bruker jeg det så ofte heller.
-Så tegner jeg og maler litt, og oppdager at vanlig vannfarger fra et godt gammeldags penol-malerskrin virkelig er saker. Det var så gøy! Den lille stunda det varte. Jeg mister tålmodigheten ganske fort.
-Så går jeg og sjekker postkassa, og der har jeg jammen fått sim-kort! Yes, tenker jeg. Nå blir det orden i sakene her. Jeg setter meg ned for å se om kanskje den gamle samsungen lever. Det gjør den selvfølgelig ikke.
-Så går brannalarmen. Noen i en annen del av bygget har glemt en kjele på komfyren. jaja.
-Så møter jeg Vilde som kommer med telefon til meg. Den fungerer! Men. Jeg får visst pin-koden i et annet brev, en annen gang i fremtiden. Senest 2.12.08 stod det. Flott...
-Så ble det suppe med Vilde og litt mere maling
-Et par timer går med til jeg vet ikke hva.
-Så møter jeg Mari på meny og vi går hjem til hu og lager en knakende god risotto, ser på alskens tv-programmer og spiser oss litt fordervet. Som vanlig.

Ganske bra til å være en tirsdag som i utgangspunktet var totalt innholdsløs.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Brannalarmer som går går på studenthybler høres kjent ut.

Shubi sa...

Jeg vil OGSÅ HA RISOTTO!!!

Kari sa...

sisters: Vel det er første gang den går her, så jeg skjønte ikke helt hva som skjedde.

Silje: Det skjønner jeg godt! :) Blir middag når du ser å pelle deg hjem!

Anonym sa...

Den gikk bare en gang mens jeg bodde på hybel; forårsaket av hårspray, faktisk.

Kari sa...

Jeg bør kanskje være litt forsiktig jeg da...

Anonym sa...

Det kommer vel an på brannalarmen.