mandag 10. november 2008

Jeg er trøtt

Og nå skal jeg sove. Litt kvalm egentlig... men. Jeg hører på denne sangen, som er noe av det vakreste jeg har hørt på lenge. Når jeg lå på mitt lille hotellrom i sverige så jeg på en dokumentar om David Sandström... han slo meg som en fantastisk fyr. Lytt til denne låten, og bare drøm dere vekk...http://www.youtube.com/watch?v=FyFfXyY0xdU

Jeg fortsetter innlegget fra isted jeg. Må rette litt på saker og ting. Var jo ikke i sverige jeg så dokumentaren. Nei. Det var i København. Men denne Sandström, han som er med og synger på referenget, han som står og rister urytmisk på hånden, han er svensk. Og det var altså han programmet handlet om. Og om hvordan han flyttet fra byen og ut på den svenske landsbygda. Og litt om morfaren hans som hang seg, og om hans fasinasjon for den svenske forfatteren Sara Lidman. Han er eks trommis i punkbandet Refused, og vokalist i bandet Overdrive. Begge høres veldig bra ut, og er verdt å sjekke ut. De ligger jo i "margen" når dere først hører denne låta. Han var en pussig skrue. Men det liker jeg jo. Og selv om tittelen på sangen jeg ber dere høre på kanskje føles litt skremmende for noen av dere, så synes jeg ikke dere skal henge dere så mye opp i det. Vakkert er vakkert. Det er en svensk versjon av det amerikanske bandet Wilco sin låt. Den er også fin. Men denne er litt mer... Ett eller annet.

3 kommentarer:

Shubi sa...

Du har selvsagt rett i at tittelen skremte meg litt. Likte for øvrig "...etc" da det bagatelliserte den første delen av tittelen noe.

Jeg hørte ikke på refrenget for jeg synes den sangen var kjedelig. Sikkert fin, og kanskje jeg vil høre på den en dag jeg er rolig og åpen for kosesanger. Det er jeg sjelden, og nå er jeg stressa for eksamen, så this is not a good time :) men han hørtes ut som en flott fyr! Gammel? Eller en du kan sikte etter, Kari ;)?

Kari sa...

Ja, han var nok litt gammel. Men jeg kan sikte etter det og jeg ;)

Shubi sa...

Ja, det kan du nok :)