lørdag 29. november 2008

Lørdagsmorgen.

"Goder gaver vil je gi.
Gaver som kan varme lenge.
Noe alle folk kan trenge.
Varmer mer enn ord kan si.
Gode gaver vil je gi."

Synger Maj Britt for meg på lørdagsmorran. Det er koselig. Bare jeg får på meg fillene skal jeg sette snuta ut døra, og se om jeg ikke finner noen gode gaver. Men, været er ikke slik julehandelværet skal være. Det er trist og grått og vått.
Jeg har skrevet en liten huskelapp, for jeg blir så frustrert hvis jeg bare raver rundt i byen på måfå. Må ha litt struktur her. Det er ikke så lett å finne julegaver man tror folk virkelig kan sette pris på. Hvertfall når budsjettet er ganske så begrenset.
Sjøl skal jeg prøve å finne noe jeg kan bruke som adventstake.
Jeg sa jo at jeg skulle ta meg en tur på åhlens her om dagen, og det gjorde jeg. Men når jeg kom dit, så klarte jeg ikke bestemme meg for hva jeg egentlig trengte, og hva som passet inn. Så da kjøpte jeg ingenting. Dessuten er det så mye julegreier som er så stort og ruvende, og på det lille rommet her blir det seende litt rart ut.

Ja. Adjø da.

Ingen kommentarer: