mandag 5. januar 2009

Værsågod! Et innblikk i Karis jul.

Jeg begynner med dagen Mari, Jonas og Linda(?) skulle feire bursdag. Når Mari har bursdag, ja da er det nesten jul. Silje bodde hos meg, og når vi dro hjemmefra var vi glade og lette til sinns. Vi skulle nemlig ned på Oslo S og hente en liten overraskelse til Mari. Festsamt!


Nede på stasjonen viste det seg at toget hadde fått strømstans mellom Stryken og Hakkadal. Der et sted ute i periferien stod overraskelsen og frøys. Silje og jeg prøvde å underholde oss så best som mulig.


Jeg var litt flau... Litt sånn tenåringsflau. Det burde jeg være ferdig med nå. Dengang ei.Men som nesten alt annet i verden, kanskje bortsett fra krigingen i midtøsten, så ordnet det seg. Her sitter Mari-bursdagsbarn...

Og her sitter Silje med overraskelsene: Maje, og Bierbanger.

Ja, så da satt vi der og var glade og samlet igjen da.

Og etter en stund dro alle de andre på konsert, mens Maje, Silje og jeg dro på Bar Babylon og skrev med kritt på tavla og veggen, og fikk skjenn. Ikke jeg da, nei, jeg får ikke kjeft, men Silje.


Dagen etter så kom min akk så snille far og hentet oss hjem til julen og snøen og kulden.


Og så var jula i gang. Og hele verden dirret i spenning på det underet som skulle skje...


En kveld satt vi og så på lysbilder og plutselig dukket dette fine bildet av far opp. Han er vel omtrent på min alder her kanskje. Jeg må si han ser fortreffelig ut.

2. dag jul var vi ute på byen... Det ble ikke så mange bilder, men jeg kosa meg.

3.dagen gikk vi på ski fra Guro til hytta deres. Det tar ca 10 min.

Tiri boret hull i isen. Den dama er ikke sann.

Så stakk hu hånda neddi isvannet!

Og heldigvis, det var dypt nok til å tenne bål! Så da grilla vi pølser, kosa oss og frøys.

En engel iblant oss...

Til slutt fyrte vi med alt det vi eide og hadde.



Så dro vi hjem. Jeg roter alltid no helt fryktelig når jeg er hjemme. Kaster klærne rundt meg og er helt byting. MEN jeg er da hvertfall klar over det selv!


Så gikk det noen dager med ymse aktiviteter, og så var det nyttårsaften, og denne skulle være hos meg. Jeg hadde god hjelp fra sanitetskvinnenes ungdomslag. Her lager de "liksom-Waldorfsalat".

Kalkunen lå og sola seg i mange, mange timer.

I mellomtiden pynta vi bord, drakk rødvin og lakka neglene. Det var så trivelig som bare det.

Og så starta nyttårsfesten/fråtsefesten.





Og så gikk det slag i slag mot klokka 12
Fine Mari og Jonas. Og Maje!
Glad-Per
Fine og skinnende Guro!

Men såååå! Så ble klokka tolv og da ser det sånn ut:



Og så gikk vi inn igjen. Vinen boblet og mennene så smashing ut!


Det ble Y.M.C.A og litt breaking.


Ja. Så sånn var det med den jula. Jeg har hatt det riktig så fint jeg. Nå er det på'n igjen i morra. Men det tror jeg skal gå riktig så bra. Brygger på en liten forkjølelse, men jeg akter å overse den.

Ingen kommentarer: