torsdag 15. januar 2009

"Kulda" vs. klær

Idag synes jeg det var mye klaging på temperaturen her i byen. Ja, den krøp litt under 0, men det er nå engang vintern. Gjentatte ganger fikk jeg spørsmål om jeg ikke var kald. Nei, det var jeg ikke. Ikke så veldig hvertfall. Mitt innvendige temperatursystem er nok innstilt litt høyere enn hos folk flest. Blodet mitt syder og koker. Men allikevel så blir det endel mas rundt dette med klærne. Særlig når jeg er hjemme kommer det små fraser; men du har nå så lite på deg.
Jasså ja? Men det holder vel tydeligvis for meg. Jeg liker ikke å kle meg praktisk. Jeg liker ikke at været liksom skal bestemme hva jeg skal ha på meg. Men sånn er det jo litt her til lands. Det erfarer man jo med tiden. Men så lenge man har litt godt med klær under, så overlever man.
Det er alltid en god grunn til å ha på seg blomstrete kjole!

Noen timer senere vil jeg gjerne få legge til at kommentaren om lite klær går på å være tynnkledd, og ikke at jeg sprader rundt i undertøyet. Nei. Ble en liten misforståelse ved kjøkkenbordet her.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe, fight the power Kari!

Kari sa...

Jaggu!