tirsdag 13. januar 2009

Snart tirsdag.

Jeg er ikke søvnig, for jeg har kjørt tog fra Trondheim idag. Da prøvde jeg å sove for å få tiden til å gå fortest mulig, men allikevel sneglet den seg avsted. Når jeg jeg åpnet øynene hadde det bare gått 1, 3, 5, kanskje toppen 9 minutter. Vi var så heldige å få sitte i samme vogn som skravlekjerringa fra helvete. Hun snakket non-stop fra tr.heim til lillestrøm. Høyt. Skingrende. Også lo hun av seg selv, og fikk latterkrampe, og ropte "oh, my god" på trøndersk. Når hun endelig gikk av var det 10 min igjen av turen.

Men Trondheim var flott. Det var kjempekoselig å besøke fine venner, og bare gjøre hyggelige ting i 4 dager. Nå gjør jo jeg hyggelige ting ganske ofte. Men det var ikke noe mindre koselig nå. Neida. Vi har spilt trivial pursuit, drukket vin, handlet, spist god mat og grusomt sterk chili som jeg forbanner, danset, spist kake, hatt dilemma og laget limerick. Særlig den første timen på toget diktet Silje og jeg i stor stil, men det er nå engang hu som sitter på skattene så jeg har ikke noe å vise til.

Nå skal jeg ikke egentlig skrive noe særlig mer. Jeg vil bare kommentere bussene i tr.heim. De ser særdeles slitne og skranglete ut, men inni, der er det en stemning uten like. Bussjåførene er så hyggelige som bare det! Noen er unge og søte, mens andre er gamle, har bart og lukter litt svette. Men gud a meg for en jovial gjeng!

Ja, det var alt for i kveld. God natt!

Ingen kommentarer: