onsdag 25. februar 2009

Tirsdagsmiddag.

Nå skal du få se hva jeg har gjort i kveld.
Tenkte at jeg nå for en gangs skyld skulle ta med meg kamera og dokumentere litt.
Det er nemlig sånn at en gang i uka, det er hvertfall det som er målet, så slår Silje, Mari og jeg alle kluter til og lager middag. Det er usedvanlig trivelig, ja faktisk en av ukas beste dager, og vi har klart å holde det gående i over ett år. Slike gode dager, de er verdt å fotografere!

Hjem fra butikken møter Mari og jeg en stor istapp. Mari oppfordrer til fotografering. Den så jo tross alt ut som en stor manet!


Så kommer vi frem, og Mari låser opp døra.


Vi har kjøpt mat for mange penger og tenker lage fiskesuppe og fruktsalat med hakket sjokolade, mandler og kesam! Nam!


Løk, gulrot, potet, kremost.


Fotograferingen blir ikke tatt godt imot...


Jeg skjærer løk, og begynner å grine. Jeg skjærer ikke løk på badet. Jeg tørker maskara.


Torsk fremkaller ikke tårer. Ikke stor glede heller, men idag var det ganske godt.


Mari smaker...


...suppa koker!


Silje setter seg med avisa (og pipa) og lar kvinnene lage maten.


Mari har bittesmå, fine hestefigurer.


Hun har også en imponerende samling med pant på verandaen.


Nå skal jeg sette opp tempo litt, for jeg vil sove, og er varm på låret hvor dataen står. Så her er desserten! Det er lov å sikle i tastaturet.



Nå skal jeg høre litt på p1 og så sove. I morra skal jeg på skolen istede for i praksis. Det betyr at jeg får sove litt lenger enn til ti på seks.
Det er jeg glad for!

2 kommentarer:

Shubi sa...

Som du har stått på, Kari! Imponert. Vil helst at du redigerer bildet av meg hvor jeg har på den blodige sokken.

Kari sa...

Det synes jo ikke! Dessuten så tror sikkert alle at det skal være sånn.