tirsdag 24. mars 2009

It's a beautiful life, Å-å-å-å.

Sitter og slafser og mesker meg med gratis kjærlighet fra den bokhandelen ved høgskolen som begynner på A, men som jeg ikke riktig kan komme på hva heter for øyeblikket.
Den er ikke så god, men den er god nok. Akkurat nå sitter den godt fast i tennene mine, og hver gang jeg tygger gjør det litt godtvondt i tannkjøttet. Mmm. Det er som å spise en boks med gomp i en jafs. Da trigger man litt den kløingen i tannkjøttet. Det er en fryd.
En annen fryd er Tiri som kom innom Oslo en tur, før hu skulle videre til Kristiansand og være langt unna igjen. Vi startet dagen med frokost på åpent bakeri. Det var godt. Ved siden av oss satt en lidende norsk skuespiller og virket usympatisk. Hun hadde nok ikke fått noe særlig roller i det siste, men som hun sa; - jeg har jo spilt i rosmersholm. Dessuten hadde hun chanelveske, så det var nok ikke synd på stakkarn. Jeg så Kagge også. Han var nok litt gladere får vi håpe..

Tiri og jeg tuslet rundt i finværet. Var innom Deichmanske og lånte noen kjedelige pensumbøker. Ruslet videre ned i byen. Opp mot grynerløkka og så drakk vi milkshake på ryes. Min var kanskje best, men Tiri, som ofret seg selv, og måtte velge pistasj fordi det ikke var igjen nok til to sjokolademilkshake, fikk den fineste fargen.
Så dro Tiri med buss til Kristiansand, og jeg dro med egne bein opp til Carl Berner.

I kveld kommer Mari og Silje på middag. Vi skal visst ha noe med potet.

2 kommentarer:

Shubi sa...

Akademika.

Kagge ser alltid sånn sleskeglad ut.

Noe med potet? Potet er utrolig godt.

Anonym sa...

Tusen takk for en fin dag Kari! Var veldig koselig å treffe deg. Fant du ut hvem chanel-sutre-skuespillerinnen var?