mandag 30. mars 2009

Fruktbarhetsmandag

I disse påske/fastetider hvor alle dager har et eller annet ekstravagant navn; askeonsdag, fetetirsdag, palmesøndag.. synes jeg det er bare rett og riktig at også denne mandagen, den første dagen på lenge hvor jeg føler jeg ser en ende på oppgavekjøret, får navnet fruktbarhetsmandag. Slike dager gleder et overarbeidet og isolert hjerte.

På torsdag, endelig, skal jeg kaste mine siste slanter i fanget på utelivsbransjen og feire alt som jeg kan komme på er verdt å feire:
Ferdig innlevert mappe
Påskeferie
Påskeharer
Vårens ankomst
Jesus ankomst, hvor det nå var han ankom. Uansett, hosianna!

Jeg skal danse rundt i ring, og synge en sang jeg ikke kan.
Jeg skal feire deg, og jeg skal feire meg, og jeg skal være i et sabla godt humør.

Ah, blir helt sliten av å tenke på det. Men lykkelig.