søndag 7. desember 2008

2. søndag i advent.

Det er søndag, og høyst sannsynlig bare sitter du der, kjeder deg og svømmer i det store internettet. Jeg antar at du bare du dør etter å vite hva jeg driver med, det hadde jeg gjort hvis jeg var deg. Nå, akkurat nå, spiser jeg en bolle med nudler med kyllingsmak, og jeg har til og med unnet meg noen ekte kyllingbiter og litt ekstra krydder. Det er ikke kjempegodt, men det varmer godt på en litt hustrete desemberdag.


Jeg sitter og hører på at Sufjan Stevens synger julesanger. Han synger så pent den gutten " Oh, father christmas, come to us, come to us..". Silje har vært her, og nettopp dratt igjen. Det var noen lykkens timer. Idag skal jeg ikke gjøre noe spesielt. Bare kose meg inne i varmen med klementiner og pepperkaker, julemusikk, og kanskje en ny bok som jeg har kjøpt meg. "Mig äger ingen" heter den. Jeg kjøpte den på svensk, for da kostet den bare 66 kroner. Det er pocket riktignok, men jeg liker pocketbøker nesten bedre enn de som er harde og dyre. Jeg liker at de blir seende slitte ut ganske fort. Da ser det ut som om man har lest de hundre ganger.

Idag skinner det og stråler på Carl Berner. Regne julekortet. Et litt stygt et, men likefullt et julekort.


Nå er jeg trøtt og mett, glad og tilfreds. Jeg har det godt i hele meg.

Du skal få fortsette med det du holdt på med. Enten det var ingenting eller noe veldig viktig.

Ingen kommentarer: