søndag 21. juni 2009

Hjemlengsel

I dag lengter jeg alt som er hjemmehjemme, og ikke her i dette hjem.
Jeg lengter etter mamma, pappa, Anne Marte og bestemor.
Jeg lengter etter rolige omgivelser, skog og helt stille vann.
Jeg lengter etter å plukke markblomster i en stor bukett, og sette de på kjøkkenbordet, for så å bli sur for at de visner med en gang.
Jeg lengter meg langt vekk fra hipstere. Rusa mennesker, bråkete mennesker og veiarbeid som aldri tar slutt.
Jeg lengter etter å kunne rusle rett ut i solen og ut på gresset, uten hundre mennesker rundt.
Jeg lengter meg vekk fra mine 15 støvete kvaderatmeter, som jeg ikke finner pågangsmot til å vaske.
Jeg lengter meg til billige bruktbutikker, hvor de sommer jobber aldri har hørt ordet "vintage".
Jeg lengter etter alle de menneskene jeg ikke har lyst til å møte på butikken.
Jeg lengter etter å komme hjem, for så å lengte inn igjen til fine Oslo.

Ingen kommentarer: