lørdag 11. juli 2009

Ting å gjøre en lørdagskveld

Det er lørdag i dag, men jeg har jobbehelg og det føles som.. la oss si onsdag. Egentlig er det greit, og det er deilig å bare suse rundt hjemme. Faktisk. Men hvis man skal legge veldig vekt på at det faktisk er denne herlige dagen, så kan jeg fortelle deg hva jeg har gjort av kjekke og greie ting etter at jeg kom hjem fra jobb.

Jeg har sittet meg gjennom min faste runde av blogger.

Jeg har vært med pappa på butikken, hvilket er veldig heldig. Jeg føler vi er et godt team der, for jeg slenger oppi alt det jeg tenker jeg og vi trenger, og så kan pappa betale for det hele.

Så har jeg laget middag. Laks, ovnsstekte grønnsaker med ruccola, tomat og fetaost. Jeg syntes det var fantastisk godt, andre her i huset var mindre fornøyd. SYnd for deg!

Jeg har lest ELLE.

Jeg har gått tur i skogen. Også dette sammen med pappa.

Jeg har plukket en stor bukket med rødkløver og prestekrager.

Jeg har vært på kirkegården og satt blomstene der.

Ja, så du kan si jeg føler meg grei idag altså.
Og nå skal pappa og jeg drikke kaffe og spise jordbær og is (og der følte jeg meg plutselig som en pensjonist). Jeg håper vi har gått glipp av den store klassefesten med Anne Marie Ottesen (ikke et vondt ord om hu altså). Det ville vært en semmer avslutning på en fin og fornuftig kveld.

Selv om jeg har litt lyst på vin...

2 kommentarer:

Shubi sa...

Jeg ser deg så veldig for meg - Kari på Raufoss med blomster i hånda sammen mæ'n far på tur. Og sså handler vi litt i Raufoss "sentrum" etterpå, og sier "Hei!" med et vennlig smil til a Reidun fra oppi lia som jobber i kassa på vei ut. Tjoks.

Kari sa...

Cirka sånn ja. A Reidun i kassa som spør:
- Er detti skvåsj? og er detti fennikel? Når man skal kjøpe grønnsaker. For det er ikke lett med alle slaga som finnes i grønnsakdisken på coop...